uppdate

Nu kommer äntligen inlägget om helgen som varit ;)


Fredag: Började med jobb 8-17 as usual, dock denna fredagen spårade det ut mer än vanligt. Hade så ont i magen av allt skratt (chefens frun var även borta därav kunde man inte vara annat än glad). På eftermiddagen var D sugen på gifflar (hon uttalar det "jifflar") och undrade om någon mer ville ha något. Så Jag, micki, D, T och M samlade ihop allt skrammel vi hittade i plånböckerna. Detta blev j*vligt mycket godis, negerbollar, gifflar osv. Det värsta var att det tog nästan slut lika fort haha förutom godiset som vi skänkte till en tanig pojk:P Det var inte för än efter vi ätit allt som vi ångrade oss. Sockerruset resulterade till ännu mer flams och bland annat micki stod för underhållningen :)

Senare på kvällen bjöds det på match med Team Sushi och mathilda, jag, brynö och rebecka ställde även upp. Motståndet var Malmö FBC. Detta tar priset som säsongens SJUKASTE match! (om inte sjukaste matchen någonsin?) Herregud vilka människor det finns! Vi har mött många många vilda och allmänt konstiga spelare men de här tog priset. Kaptenen på 40 bast var värst av alla. Är det inte meningen att man som kapten ska vara en förebild för de andra i laget? peppa dem och vara ett ansikte utåt. Framförallt vara förmedlaren till domare och motståndarens kapten. De slog, skrek fula saker, inte bara till oss utan till sina medspelare också, crosscheckade folk i nacken, gick emot domaren, kläckte ut sig extremt dumma kommentarer osv. Jag skämdes! Jag skämdes över att vara på samma plan som dem, att behöva oroa sig inför nästa byte och undra om man skulle få en klubba eller kanske en knytnäve i nacken? Matchen rullade på och vi lyckades stå emot deras påhopp och vinna med 8-1  :). 

Just det! de tyckte vi var pinsamma som skrattade åt deras beteende men där var några händelser som man inte kunde göra annat än det, kanske lite pinsamt av oss men inte i närheten till vad de gjorde!

Nr 1: Vi får ett frislag dömt till vår fördel framför deras kasse. De står och bråkar och skriker på varandra och på domaren osv. Anna lägger snabbt upp bollen och petar till mathilda som lägger enkelt in den i mål. De fortsatte bråka men denna gången om hur dåligt det var av oss att lägga upp bollen när de inte var redo? Men halllåååå?! domaren var på plats och vi lika så. Någon kläcker dessutom ur sig "kan de göra så i deras division så kan väl vi också göra det".  :P

Nr 2: Måste vara när deras målvakt skäller ut en av sina egna spelare pga av att hon slarvat vid ett frislag haha

Nr 3: Kaptenen springer ner i vårt hörn och hamnar emellan Sushi och brynö. Ett slag från våran sida och hon hade sitt frislag. Hon börjar hånskratta högt åt oss, nöjd över frislaget hon nyss fått. Men skrattar bäst som skrattar sist, när hon väl lägger upp den slår hon till bollen två gånger och frislaget går över till oss istället. Gissa om hon blev glad? :)

Nr 4: Utvisningarna och protesterna emot dem. Kan inte rabbla upp alla..

Nr 5: Någon gång i sista perioden bryter jag en passning i sargen men lyckas inte få koll på bollen. Istället hamnar jag i en närkamp, nej det var inte ens det, med en av deras spelare som fäller i princip sig själv. Den här personen täcker bollen med händerna för att jag inte ska få tag på den, även kallat liggande spel i innebandy.. Domaren gör inget jag tar ett steg tillbaka, tittar på benny som sitter i seket och flinar då brast det. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Var tvungen att hålla mig för munnen och gå och byta så mycket jag skrattade. Kanske lite dåligt gjort av mig men nej haha. Hade ni varit där hade ni förstått :)

Mycket mer hände men vi lämnar resten i kulladalshallen den där fredagen ;)
Efteråt gick jag, brynö, syster och bevan hem till oss och tryckte i oss varsin pizza, MUMS! Mätta och belåtna satt vi kvar och tiden bara ran iväg. Plötsligt var klockan tolv och vi kände att det var dags att duscha. Såg dating in the dark och sedan sussade vi sött.

Lördag: Vaknade men en svettig brynö brevid moi, nej hon var inte svettig haha. Handlade bullar och tryckte i oss frulle. Dagen rullade på och vi satt i pyjamas på tok för länge. vid två kände vi att det var dags att göra vid sig men det gick inte heller så bra, vid fyra tog vi bilen mot Ikea och köpte korv och tittade runt lite :). Nästa stopp var Malmborgs och vi handlade middag och annat skit. Anna begav sig hem och jag lagade middag till mig och syster. Hon skulle ha några vänner hit så jag flydde fältet hem till micki. Där bjöds det på Melodifestival (sååååååååååå dååååligt! Vad händer med sveriges bidrag, de blir sämre och sämre för varje år..) och Luftslottet som sprängdes :) Hemma vid ett och somnade direkt.

Söndag: Panikstäda eftersom päronen kom hem tidigare än förväntat. Tog sedan en låång dusch, packade in håret osv. Iväg till Kulladal för att titta på H3's match med brynö och Lg :) På matchen träffade vi på Liljis och Monza, som var lika jobbig som vanligt.. Det var planerat att vi skulle åka till Bunkeflo och se D2's match men planerna blev ändrade när det behövdes folk till matchen med team sushi. Hade ont i magen av dåligt samvete eftersom jag ville se de andra spela :( men detta blev min sista match (kanske sista i denna föreningen?) och de behövde oss.. Så snabbt hem i pausen och hämta grejer och tillbaka igen. H3 vann och vi torskade. Alla var rätt trötta och sega i kroppen. Emma gjorde även debut i målet haha vilken stjärna! "Jag kan stå, jag har stått några matcher i mål! två stycken när jag var 15 år :)" haha.

en viss person gjorde även min dag!

Det här blev en kort sammanfattning av helgen och mer kommer. Nu har jag lite annat att ta itu med. Denna veckan kommer bli bra, mycket bra :)

Ska även göra en ny header men den får vänta tills jag har tid ;)


Puss i pannan ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback