Gbg-Malmö

Lite spekulationer från bussen.

Är på väg hem från 4 dagar i götet på en buss full med tjejer och 4 killar som inte fick plats på den andra bussen, stackars dem haha. Sitter med hörlurarna på och spotify på full volym. Jag kan säga såhär, fyra dagar med 13 stycken 10-12 åriga tjejer gör så att man får sår i öronen, sömnbrist, ont i halsen, axlarna, men de är sååå bra :) Härligare tjejer får du leta efter! Tänk att det kan komma ut så mycket ord och konstiga saker ur en liten kropp och så mycket skratt. Helt sanslöst vad de skrattar, men det är väl positivt ;)

Skriver nog ett inlägg om resan när jag kommer hem för just nu snurrar mycket annat i huvudet. Är inne i ett stadie nu (eller ja det har jag varit länge) där jag inte alls vet vad jag vill göra med mitt liv. Plugga måste man ju göra idag för att få ett välbetalt jobb, om man inte har jkävligt bra kontakter eller gått ett praktiskt program på gymnasiet. När jag gick sista månaderna i gymnasiet var jag 100% säker på vad jag ville göra men nu har jag ingen aning. Linjen jag hoppade på var inte alls vad jag trodde att den skulle va. Tyckte inte den var så toppen som alla de som gått den beskrev den. Känmdes som en ren repetition från gymnasiet. Några egna åsikter fick man inte heller ha utan allt skulle citeras från proffesorer och författare jag aldrig hört namnet på. Inte riktigt min grej. Jag gjorde ett beslut att hoppa av vilket jag är väldigt nöjd med. Jag blev extremt deppig av att sätta min fot på högskolans område. Det ända jag såg fram emot var att äta en 25 kr pasta rätt och umgås med cissi en kort stund på lunchen.

För tillfället jobbar jag på Printhuset Electra, inget höjdar jobb precis men jag har en inkomst och bra arbetskamrater. Mycket mer än så kan jag inte önska mig. Det duger medans jag listar ut vad jag vill göra med mitt liv. Rastlös som jag är börjar jag redan tröttna på detta jobbet, behöver utmaning! Mitt nästa steg är att söka en kurs till hösten. Vilken vet jag ej, bara att den ska vara helt annorlunda från någonting jag har läst tidigare, den ska vara lika praktisk som teoretisk och jag tänker INTE gå en kvälls kurs. Något ska jag läsa iaf. Det lutar åt IT för tillfället men ska kolla igenom kurskatalogen än en gång. Noga för att inte välja fel igen. Kanske en musik-kurs? Passionen för toner kommer alltid finnas i mitt hjärta men tiden finns inte riktigt till längre. Saknar sånglektionerna med Thomas och pianolektionerna med alla möjliga ryska/spanska/tyska/amerikanska piano lärare jag haft genom åren. Kanske ska bänka mig vid pianot igen? Måste iaf ha ett mål att följa, vilket jag inte har nu..

Vad gäller killfronten är det rätt dött där. Orkar inte lägga ner en massa känslor på någonting som inte finns där eller försvinner så fort det börjar bli seriöst. Tänker inte må dåligt igen över någon som verkligen inte är värd att lägga ner all min energi på. Något som jag har märkt är att de killar jag har träffat på "sistonde" är helt underbara personer när man umgås med dem. Men när kompisgänget tillkommer försvinner den här personen. Självklart behöver man inte vara en toffel, det blir bara jobbigt i längden, men man ska heller inte vara ett svin. Nej jag klarar mig hellre utan sådant.

Jag har mina vänner, de får mig att må bra. Visst saknar jag att ha någon att mysa med söndag kväll men så länge jag är lycklig klarar jag mig utan.


Nej nog med detta. Nu ska jag stänga ner datorn, äta en laxmacka, en påse ostbollar och gå bak i bussen och terra sehå och lg lite :)







if it makes you happy..
Puss så länge!


Kommentarer
hylen säger:

såå nu har jag läst din blogg :p

2010-01-06 | 19:18:12
Anonym säger:

såå nu har jag läst din blogg :p

2010-01-06 | 19:18:13
Hylén. säger:

Så, nu har jag läst din Blogg Svensson :P

2010-01-06 | 19:19:03
Hylén. säger:

Fan vad jag havvar med Kommentarerna haha :P

2010-01-06 | 19:19:40
Lgee säger:

Du kan aldrig terra mig ;) bara när jag har mössa :(

2010-01-06 | 21:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback