Happy valentines day

Alla hjärtans dag idag, mysigt för de som nu har någon att spendera den med men även för oss andra. Jag har spenderat dagen där jag brukar spendera mina söndagar, i en sporthall. Dagen började med att jag tog fel på tiden och gick upp 1 timme för tidigt, ni kan tro att jag blev glad med tanke på att jag hade fått 5 timmars sömn... Kom på det när jag satt och åt frukost och kände mig en aningen stressad. Skit också, borstade tänderna och hoppade tillbaka i sängen igen. Tro det eller ej men jag somnade och fick 40 minuters sömn till.

Anledningen till att jag gick upp tidigt var för att vi skulle sitta funktionärer på Malmö Open, sportarrangemang för funktionshindrade. Emilia och jag satt i seketariatet i Rosengårdshallen och det var mycket roligare än jag trodde det skulle bli! Vi kunde knapt slita oss när det var dags att bege oss till knattematchen. Fick iaf med oss varsin t-shirt och många skratt. Även en nyfunnen vän :P

Vidare till nästa hall, nämligen Sundsbrohallen där mina småtjejer (som jag insett inte är så små längre, några har redan fyllt 13, galet) skulle spela match mot Stanstad. Vinst även denna helgen med 3-1, underbart :) Tog med mig en kycklingtallrik hem, vilken var välförtjänad! Åt, eller rättare sagt kastade den i mig alldeles för fort och tog sedan en powernap framför tv'n. Sedan rusade jag mig iväg till stan för bio med brynö :) Vi såg Valentines Day, rätt nra film faktiskt. Charmig och rolig. Den försördes dock lite av paret som satt framför oss som lika gärna kunde delat på en stol :P. Fråga: var det lönt att betala 100 spänn för att sitta och grovhångla igenom hela? :)

Nu sitter jag här hemma och tar det lugnt bara framför 21.00 filmen på TV3, Catch and Release.


Om vi nu ska prata lite om gårdagen så blev det en ganska stor förlust. Men men jag ger inte upp och tänker inte göra det heller trots skador och småtjafs med tränaren. Drog i pricip mitt lillfinger ur led, eller ja knogen? men drog tillbaka det igen och kylde det med is. Läskigt! Idag har jag ont och min stackars knoge är jätte blå/röd/lila huvudsaken är att jag kan böja det :). Fick även en armbåge på örat/käken i början av första perioden, gjorde jävligt ont men spelade vidare. Idag har jag jävligt ont! Hör sämre, det pulserar, krasar när jag rör munnen och kan inte tugga på vänster sida. Illa.. Har även ont i ryggen efter min kropp blev en dubbelmacka mellan sargen och avbytarbåset :) I'm alive ;)

Vi kämpade men de var helt enkelt bättre.

Det var kul att träffa ciss igen, hon spelade bra som hon brukar ;)

Det fanns tyvärr ingen matchens kommentar dock en matchens händelse! Det tog utan tvekan Jennifer hem med sin vurpa på halvplan. Det såg ut som hon skulle glidtackla någon, benen liksom vek sig under henne :)

Kvällen blev det mys hos emilia! Skulle varit "lagfest" men ingen orkade röra sig ifrån bordet haha så det blev massa gott istället! Bland annat än äckligt god marängpaj som Annica bakat. Tog bussen hem med Micki och Brynö vilket tog en jääävla tid! men hem kom vi.


I fredags var det mys med lilja, välbehövt! puss på dig min vän.


Har även kommit på vad jag vill läsa. Det är iofs bara en kurs men det är alltid något. Kanske leder till något mer? Hoppas att den finns i Malmö eller Lund bara så jag inte behöver pendla till Luleå :)


Oj detta blev långt.. har ändå inte fått med hälften ens! Resten lämnar jag ute :) Ha en fortsatt trevlig Alla hjärtans dag, hur och med vem ni än firar den!




Kisses ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback