vad är idrott?

En organiserad stimulans av samarbete mellan hjärna och kropp i en aktiv och fysisktkrävande miljö med progresion som mål.

Eller..

Att man med frivillig fysisk aktivitetuppnår ett hälsofrämjande mål. 
Fotboll är ju definitivt idrott, eller?

Schack och bridge är ju också en idrott? nej för då är man inte fysiskt aktiv, fast det är man ju? 

Detta är vad jag ska lista ut under de kommande 3 åren :) kommer jag hitta svaret? troligtvis inte.. så någon får jättegärna ge mig definitionen :) aja får grubbla vidare..   nu ska jag iaf äta god mat, iväg och träna mina kära F12 sen med mitt eget team ;)

hoppas det går bra för dig i Karlskrona fh! håller tummarna :)

puss och kraam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback