Snö

Nu är jag som ett barn igen. Finns inte mycket som gör mig lyckligare än när det snöar och är alldeles kallt och mysigt ute. Ljusslingorna på framsidan lyser igenom snön, bättre syn finns det inte när man sitter vid köksbordet och äter frukost. Julen är utan tvekan den bästa årstiden på heeela året och att vi förhoppningsvis får snö på julafton gör det hela ännu bättre :) Jag är kär i snö, så är det bara!

Tråkigt nog blir det inga skidor iår elelr ja nästa år.. Hade jag haft råd hade jag stått i backen i januari/februari, men nu har jag ju inte det. Päronen är inte så snälla att de payar längre :/ Sen har vi det där med handen, inte världena lättaste att åka med en stav :) kan ju iofs tejpa fast den andra i handen men det lär inte sluta så bra om jag nu skulle stupa i backen haha. Men nästa år runt juletid eller över nyår, eller till och med dagen efter nyår, någon som är sugen på en skidresa med mig? :) man behöver inte kunna åka för att följa med, det kan man lära sig i kajsas gratis skidskola (detta var tänkt till micki då) för nybörjare :D





Nog om det. Internet hemma ville inte som jag igår och pappa snodde det mobila bredbandet så jag kunde inte skriva ett blogginlägg om mina agressioner på jobb igår. Får göra ett nytt försök till det i eftermiddag eller när jag kommer hem. Nej föresten det hinner jag ju inte! Ska ju på glöggmys i Sibbarp hos Jonas, Anna och lilla Ida som inte är så liten längre :) ska definitivt ta med termobrallor och se om hon vill åka pulka med mig ^^  Jag får skriva en annan dag har helt enkelt inte tid just nu.

Något annat som är nytt för tillfället är att micki har gått och fått "körtelfeber". Eller bara nästan. Hon har (nu ska jag se om jag får rätt på det) svullna tonsiler på högra sidan av munnen och en sänka på över 100! Sänkan ska då normalt ligga på max 10. Stackars lilla månsis :( det är inte lätt när man utbyter saliv med någon och sedan blir sjuk ;) hoppas verkligen att du blir frisk  snabbt och kan hålla mig sällskap på jobb igen!


Nej nu ska jag återgå till jobbet för nu har maskinerna äntligen kommit igång!
Idag vaknas lunch med "blatten" aka horan på bettysväg (minns ej vad hans nuvarande gata heter..).

Imogron ska jag nog träffa lina och KANSKE med stort K micki om hon är kry. Jag vill åka pulka eller iaf ut och leka i snön med torres så Lina det är termobrallor och mössa som gäller, bara så att du vet ;)

Nu börjar diana sjunga julsånger med en kroatisk brytning och tim knäcker dvd skivor med händerna så får nog jobba nu haha..




God Jul :)



Even the best fall down sometimes
Even the stars refuse to shine
Out of the back you fall in time
You somehow find, you and I collide


(skänker en puss till Lg som jag är lite småsur på för att hon inte vill ge mig en sak)

Kommentarer
Lge säger:

Så gåre när man kallar mig elak :o.

Jag var nära på att ge dig den i början men sen började du vara taskig mot mig :(

2009-12-17 | 11:39:07
kajsa säger:

det var du som var elak :( jag har aldrig varit taskig mot dig :( har du lov nu ? :)

2009-12-17 | 11:51:38
Bloggadress: http://kkajsasvensson.blogg.se/
Lge säger:

Du är la taskig mot mig rätt ofta? :o jag är aldrig taskig!

Imorgon har jag lov, vi ska ha e jävla uppträde med vår teckenspråksgrupp på vår avslutning så tja, snart iaf =D

2009-12-17 | 17:42:38
kajsa säger:

HAHAHAHAHAHA ska ni stå och vifta med händerna på scenen? det hade jag velat se :) själv har man inget lov :( men men cash is king eller hur var det? puss på dig!

2009-12-18 | 09:27:21
Bloggadress: http://kkajsasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback