23 december

Imorgon vankas då julafton. Helt sjukt hur fort tiden går. Känns som om det var igår jag satt i skolbänken och lärde mig om linggymnastik. Iaf, idag har jag jobbat 8-15, skönt att sluta tidigt för en gångs skull! Är trött hela dagarna på jobb, ändå sover jag hyfsat mycket. Kan inte lägga mig klockan 22 och förväntas somna då, det finns inte. Micki, jag och magnus åt på Stippes till lunch, mums! Sen var det bara två timmar kvar och de räknades ner snabbt. En snabbis i stan med Micki och Lina den fina sedan en tripp in på sjukvårdsbutiken för ett skydd till handen. Hem och "städa" inför kvällen. Jo det där med städa är jag inte riktigt bra på va. Drar konstant ut på det och gör det sekunden innan gästerna kommer. Alltid samma visa. Men städa hos andra, det kan jag göra utan problem. Det kan till och med vara roligt! (tolka inte det som att jag tycker det är kul att städa hos folk.. erbjuder inga sådana tjänster ;)  ) Varför är det så? 

Ikväll har Lindberg/Rantzows varit här på middag och bus :) En tradition som vi har haft sedan, minns inte ens hur länge vi har hållt på. Skinka, öl, snaps och rågesporter/lekar hela kvällen lång. Alltid lika mysigt att ladda upp med inför julen :) 


Imorgon är det då jul. Det tråkiga är att årets bäta julklapp är den jag köpt till mig själv. Kanske lite egoistiskt att lägga så mycket pengar på sig själv och mycket mycket mindre på de andra, men det bryr jag mig inte om :) kameran var såå värt det!  Morgondagen ska firas i vellinge hos kusinerna :) och ja, jag ska äta mig fet på julmat! mastigt fet ;) men det är ju det man gör på julafton :)

nej nu slocknade ögonlockarna samtidigt som jag höll på att skriva detta. Sängen kallar! Sov gott allihopa och hoppas ni har en god jul :)


kisses :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback